Sunday 5 November 2017

Forex handlare irs form 3115


Denna sida har inte blivit väsentligt uppdaterad sedan 2004. En viktig sak sedan 2004 är att IRS webbplats 2010, ämne 429 gjorde följande uttalande: "Om du har gjort ett giltigt val enligt avsnitt 475 f, det enda sättet att sluta Användning av värdepapper från mark till marknad är att begära och få skriftligt tillstånd från Tjänsten att återkalla valet. Icke-inlämning av blanketten 3115 som nämns ovan kommer inte att ogiltiggöra ett aktuellt och giltigt val. För att begära tillåtelse att återkalla ditt val enligt avsnitt 475 (f) måste du fylla i ett nytt formulär 3115 och betala en avgift. quot IRS Skatteämne Sida Senast granskad eller uppdaterad: 07 februari 2011. Form 3115 ändrades senast i december 2009. Form 3115 reviderades i december 2003. IRS-tillkännagivandet 2004-16 förbjuder användningen av den äldre versionen efter den 30 maj 2004. Flera nya IRS-avgöranden utfärdades 2002 som retroaktivt ändrade 2001 års krav på arkivering för skattebetalare som arkiveras enligt Trader Status och använder Mark-to-Market (M2M) - metoden för redovisning av handelsförluster. Oddsen är att om du har lämnat in M2M för första gången 2001 (och i mindre utsträckning för dem som använder M2M för första gången efter 2001) måste dina avkastningar ändras så snart som möjligt. (innan den allmänna treårsbestämmelsen om begränsningar har löpt ut). För första gången M2M filers ändras de nya reglerna retroaktivt avdrag för inbyggda kvoteringskvoter den 1 januari 2001 och kan kräva att formulär 3115 ändras speciellt och lämnas in senast den 10 september 2002. De nya reglerna ändrar med tiden din Nettoomsättning för nettobeloppet (NOL), vilket gör det möjligt för dig att re-filen vid denna tidpunkt, oavsett om du ursprungligen valde att avstå från 2 års återbetalning, eller ens om du redan valde att återfå dina förluster. Det kan vara fördelaktigt att filera eller omfördela formulär 1045 (reviderad maj 2002) eller ersättare med formulär 1040X. IRS-kod Sec. 481. Justeringar som krävs enligt ändringar i redovisningsmetod 481 (a) Allmänna regler Vid beräkning av skattebetalarnas skattepliktiga inkomst för vilket beskattningsår som avses i detta avsnitt som kvot för ändringskvoten) - 481 (a) (1) om sådan beräkningen är under en bokföringsmetod som skiljer sig från den metod enligt vilken skattskyldiges skattepliktiga inkomst för det föregående beskattningsåret beräknades, då ska 481 (a) (2) beaktas de justeringar som är fast beslutna att vara nödvändiga enbart av anledning av förändringen för att förhindra att belopp dupliseras eller utelämnas, förutom att det inte ska beaktas någon justering för något beskattningsår som detta avsnitt inte gäller om inte justeringen beror på en förändring av redovisningsmetoden initierad av skattebetalaren. 481 (b) Begränsning av skatt där justeringar är väsentliga 481 (b) (1) Treårsallokering Om - 481 (b) (1) (A) Metoden för redovisning från vilken ändringen gjorts användes av skattebetalaren i beräkning av sin skattepliktiga inkomst för de två beskattningsbara åren före förändringsåret och 481 (b) (1) (B) ökningen av beskattningsbar inkomst för förändringsåret som endast resulterar av de justeringar som krävs enligt underavsnitt a) (2) överstiger 3 000, då ska skatten enligt detta kapitel hänförlig till en sådan ökning av beskattningsbar inkomst inte vara större än den sammanlagda ökningen av skatterna enligt detta kapitel (eller enligt motsvarande bestämmelser i tidigare inkomstlagar) som skulle resultera om En tredjedel av sådan ökning av skattepliktig inkomst ingår i skattepliktig inkomst för förändringsåret och en tredjedel av sådan ökning inkluderades för vart och ett av de två föregående skatteåren. 481 (b) (2) Tilldelning enligt ny redovisningsmetod Om - 481 (b) (2) (A) ökningen av beskattningsbar inkomst för förändringsåret som endast resulterar av de justeringar som krävs enligt underavsnitt a ) (2) överstiger 3.000 och 481 (b) (2) (B) fastställer skattebetalaren sin skattepliktiga inkomst (enligt den nya redovisningsmetoden) för ett eller flera beskattningsår som löpande föregår det skattepliktiga året för förändringen för vilken skattebetalaren Vid beräkning av skattepliktig inkomst användes bokföringsmetoden från vilken förändringen gjordes. Skatten enligt detta kapitel hänförlig till en sådan ökning av beskattningsbar inkomst får inte vara större än nettoförhöjningen av skatterna enligt detta kapitel (eller motsvarande bestämmelser i tidigare intäktslagen) som skulle uppstå om de justeringar som krävdes enligt a-punkt 2 skulle fördelas till det skatteår eller år som anges i punkt B, som de är korrekt fördelade enligt den nya bokföringsmetoden och balansräkningen justeringar som krävs enligt subs ektion (a) (2) tilldelades till beskattningsåret för förändringen. 481 (b) (3) Särskilda regler för beräkningar enligt punkterna 1 och 2. Vid tillämpningen av denna punkt 481 (b) (3) (A) skall hänsyn tas till ökningen eller minskningen av vilket skatteår som föregår året för den förändring som ingen justering är fördelad enligt punkt 1 eller 2 men som påverkas av en nettoförlust (enligt definition i 172) eller genom en kapitaltäckningsåterbäring eller överföring (som definierad i avsnitt 1212), bestämd med hänvisning till beskattningsår för vilka justeringar enligt punkt 1 eller 2 tilldelas. 481 (b) (3) (B) Förhöjningen eller minskningen av skatten för ett beskattningsår, för vilket en bedömning av eventuell brist eller en kredit eller återbetalning av eventuell överbetalning förhindras enligt någon lag eller rättsregel, skall bestämd med hänvisning till den tidigare fastställda skatten (i den mening som avses i avsnitt 1314 a)) för ett sådant år. 481 (b) (3) (C) Vid tillämpning av avsnitt 7807 b 1 ska bestämmelserna i kapitel 1 (med undantag av del E, om inkomst för egenföretagande) och kapitel 2 i Internal Revenue Code 1939 behandlas som motsvarande bestämmelser i Internal Revenue Code 1939. 481 c) Justeringar enligt förordningar Vid eventuell förändring som beskrivs i underavsnitt a) kan skattebetalaren på sådant sätt och med förbehåll för sådana villkor som sekreteraren genom föreskrifter föreskriva, ta hänsyn till de justeringar som krävs enligt led a (2) vid beräkningen av den skatt som införs genom detta kapitel för det skatteår eller de år som tillåts enligt sådana föreskrifter. (16 augusti 1954, s. 736, 68A, Stat. 160, sept. 2, 1958, Pub, L 85-866, titel I, Sektion 29 (a), (b), 72 Stat 1626-1628 30, 1969, Pub, L. 91-172, titel V, Sec 512 (f) (4), 83 Stat 641 4 oktober 1976, Pub L. 94-455, Titel XIX, Sec 1901 (a) (70), 1906 (b) (13) (A), 90 Stat 1776, 1834 19 oktober 1980, Pub, L. 96-471, Sec 2 B.3 2254 Pub, L. 105-34, titel IX, X, sek 961 (b) (2), 1004 (b) (2) (C), 1042 (b) (1), 1088 (b) ), 5 augusti 1997, 111 Stat 788.) Lite kända fakta om IRS-formulär 3115 och sek 481 (a) - justering: (Alla antar att skattebetalaren inte är under IRS-granskning. Särskilda regler gäller när en granskning pågående) 3570.09b. Justeringar Från och med årets förändring ändrar en skattebetalare sin redovisningsmetod enligt Rev. Proc. 94-49 måste generellt ta hänsyn till sin nödvändiga justering (282) ratabelt över fyra skatteår. oavsett om justeringen är positiv eller negativ. (283) En de minimisregel föreskrivs enligt vilken en justering på mindre än 25 000 kan beaktas under förändringsåret. Ytterligare undantag från den allmänna fyraårsjusteringsperioden ges genom referens till Rev. Proc. 92-20, t. ex. om 90 eller mer av justeringen hänför sig till skatteåret strax före förändringsåret, eller om skattebetalaren är kooperativ. Eftersom de slutliga likformiga kapitaliseringsbestämmelserna endast gäller för kostnader som uppkommit under skatteår som börjar efter 1993, när det gäller icke-inventeringsfastigheter, krävs ingen justering för att följa de slutliga enhetliga kapitaliseringsreglerna, dvs. förändringarna sker vanligen på en snitt - av grunden. Fotnot 282 Enligt 481 (a). Fotnot 283 Rev. Proc. 94-49, 4. Rev. Proc. 92-20, 1992-1 C. B. 685 SEC. 8. UNDANTAG AV ALLMÄNNA AVSNITT 481 (a) JUSTERINGSPRODUKT. I allmänhet tillhandahålls avsnitt 481 (a) justeringsperioder i sektionerna 5, 6 och 7. Sektionen 481 (a) justeringsperioder som föreskrivs i sektionerna 5, 6 och 7 kommer att förkortas i följande situationer. (1) DE MINIMISRULE. Om hela nettokapitalet 481 (a) är mindre än 25 000 (antingen positivt eller negativt) kan skattebetalaren välja att använda en årsjusteringsperiod i stället för den anpassningsperiod som annars föreskrivs av denna inkomster. Skattebetalaren måste bekräfta på en bilaga till formulär 3115 att den önskar välja denna de minimisregel. (2) ATTRIBUTERBAR TILL IMMEDIATIVT SKATTFÖRSÄKRINGSÅR. Om 90 procent eller mer av nettokapitalet 481 (a) justering hänför sig till beskattningsåret omedelbart före förändringsåret, måste skattebetalaren ta hänsyn till hela nettokapitalet 481 (a) vid beräkning av skattepliktig inkomst för året för Byta. Beloppet hänförligt till beskattningsåret omedelbart före förändringsåret är skillnaden mellan det nettoexponeringsbelopp som fastställts enligt 481 ai koden för förändringsåret och det nettoexponeringsbelopp som skulle ha krävts enligt avsnitt 481 (a) om samma förändring av redovisningsmetoden hade gjorts under föregående år. Obs - många säkerhetshandlare skulle omfattas av detta 90 undantag och skulle därför vara skyldiga att erkänna alla sina tidigare kvitteringspengarvinster och - förluster i valåret för att använda M2M. Om skattebetalarnas böcker och register inte innehåller tillräcklig information för att beräkna nettokapitalet 481 (a) justering hänförligt till beskattningsåret omedelbart före förändringsåret, kan skattebetalaren rimligen uppskatta detta belopp, fästa i formuläret 3115 de beräkningar på vilka uppskattningen är baserad och bifogar följande undertecknade uttalande till formuläret 3115: Enligt påföljder av mord, intygar jag härmed att: a) böcker och register över skattskyldarens namn inte innehåller tillräcklig information för att tillåta en beräkning av nätet 481 a) Justering hänförlig till beskattningsåret omedelbart före förändringsåret, och b) baserat på informationen i sådana register, enligt min bästa kunskap och övertygelse, 90 procent eller mer av nettovärdet 481 (a) Justering indikerar kvot eller kvot notquot, vilket i fallet kan hänföras till det skattepliktiga året omedelbart före förändringsåret. Y lämnar in en ansökan om ändring av dess metod för redovisning av värdering av inventarier till en metod som överensstämmer med bestämmelserna i avsnitt 1.471-3 i förordningarna, som börjar med skatteåret 1992. Den uppvisade informationen visar att Y använde sin nuvarande metod för värdering av inventarier för nio skattepliktiga år före förändringsåret och att hela den nettojustering som krävs enligt 481 ai koden för årets förändring är 300 000. Den uppvisade informationen visar vidare att den justering som krävs enligt 481 a skulle ha varit 20 000 om förändringen gjordes för skatteåret 1991. Således är 93,3 procent (280 000 300 00093,3) av justeringsbeloppet hänförligt till det skatteår som ligger direkt före det föreslagna året för förändring. Under dessa omständigheter kommer Y att ta hänsyn till hela 300 000 netto avsnitt 481 (a) justering vid beräkning av sin skattepliktiga inkomst för sitt skattepliktiga år 1992. Som sedan modifierad 1997: Rev. Proc. 97-27, 1997-1 C. B. 680 5.02 Villkor för ändringar. (3) Avsnitt 481 a) Justeringsperiod. 5.03 (a) Generellt. Med undantag av vad som föreskrivs i avsnitt 5.02.3 b och 7.03 i detta inkomster är avsnitt 481 a) anpassningsperioden för positiva och negativa avsnitt 481 a) justeringar fyra beskattningsår. 5.03 (b) Förändringar inom LIFO-metoden. Eventuella förändringar inom LIFO-inventeringsmetoden måste göras med hjälp av en cut-off-metod. Emellertid meddelandet 91-173, 1991-47 I. R.B. 29 (avseende LIFO-skattebetalare som ändrar sin metod för redovisning av vissa bulkförhandlingar av lager för att följa Hamilton Industries, Inc. mot kommissionär. 97 TC 120 (1991)) är ett exempel på annan offentliggjord vägledning som kräver en avsnitt 481 (a ) justering. 7.03 Förkortade eller accelererande justeringsperioder. Den fyraåriga sektion 481 (a) anpassningsperioden som anges i avsnitt 5.02.3 och 6.04 i detta intäkterförfarande kommer att förkortas eller accelereras i följande situationer: (1) De minimisregeln. En skattebetalare kan välja att använda en årsjusteringsperiod i stället för avsnitt 481 (a) justeringsperiod som annars föreskrivs av detta intäkter, om hela avsnitt 481 (a) är mindre än 25 000 (antingen positivt eller negativt). Skattebetalaren måste fylla i lämplig rad på formuläret 3115 för att välja den minimala regeln. (2) Kooperativ (3) Stoppar att delta i handeln eller verksamheten. AVSNITT 13. EFFEKTIV DATUM .01 Generellt. Med undantag av vad som föreskrivs i avsnitt 13.02.1 i detta intäkterförfarande är detta intäkterförfarande effektivt för formulär 3115 som lämnas in den 15 maj 1997 eller senare. P. L. 105-34, 1001 (d) (4), föreskriver: (4) VÄLJNING AV MARKET TILL MARKNADEN AV SÄKERHETER HANDELARE OCH HANDELARE OCH FÖRHANDLARE I VAROR. - (A) I ALLMÄNT. - Ändringarna enligt stycke b gäller för beskattningsbara år som slutar efter dagen för antagandet av denna lag. (B) 4-ÅRS OMRUSTNINGSSNITT. - När det gäller en skattskyldig som väljer enligt stycke e eller f i avsnitt 475 i Internal Revenue Code of 1986 (som läggs till i detta avsnitt) för att ändra redovisningsmetoden för det skatteår som inkluderar datumet av lagens lydelse - (i) varje identifiering som krävs enligt denna punkt med avseende på värdepapper och råvaror som innehas vid dagen för antagandet av denna lag skall behandlas i rätt tid om den görs före eller före den 30: e dagen efter det datumet och (ii) nettobeloppet av de justeringar som krävs för att beaktas av skattebetalaren enligt 481 § koden ska beaktas ratificerat under den 4-skattepliktiga år som börjar med det första skatteåret. Som sedan modifierad 2002: Rev. Proc. 2002-19, 2002-13 I. R.B. 696 (412002) AVSNITT 2. ÄNDRINGAR 01 Ändringar i bakgrundsavsnitt. Avsnitt 2.01 (3) i var och en av Rev. Proc. 97-27 och Rev. Proc. 2002-9 utgår. 02 Ändringar i avsnitt 481 (a) Spridningstid för negativ sektion 481 (a) Justeringar. (1) Avsnitten 5.02.3 a av Rev. Proc. 97-27 är modifierad för att läsa enligt följande: a) Generellt. Om inte annat föreskrivs i avsnitt 5.02.3 b och 7.03 i detta intäkterförfarande är 481 a-anpassningsperioden fyra skattepliktiga år för en nettojustering för en redovisningsmetodsändring och ett skatteår för ett netto negativ justering för en redovisningsmetod change. quot AVSNITT 4. EFFEKTIV DATUM 4.01 I Allmänt. Om inte annat föreskrivs i avsnitt 4.02 och 4.03 i denna inkomster, är detta intäktsförfarande effektivt för beskattningsbara år som slutar den 31 december 2001 eller senare. 4.02 Ändringar av omfattningsbegränsningar av Rev. Proc. 97-27. Trots vad som sägs i avsnitt 4.01 i detta intäkterförfarande är ändringarna i begränsningsbegränsningarna av Rev. Proc. 97-27 som anges i avsnitt 2.03.1 a och b 2.03.2 a och b och 2.03.3 a och bi detta inkomster är effektiva för skattepliktiga år som slutar den 14 mars 2002. 4.03 Tecknade huvudkontrakt. Trots vad som sägs i avsnitt 4.01 i detta intäkterförfarande upphävs avsnittet 14.02 i rev. Proc. 97-27 gäller för formulär 3115 som väntar på det nationella kontoret den 14 mars 2002. Som sedan modifierad 2011: (PDF) Rev. Proc. 2011-14, 2011-4 I. R.B. 330 (1242011) AVSNITT 5. VILLKOR FÖR FÖRÄNDRING 03 Avsnitt 481 (a) Justering. Om inte annat anges i detta intäkterförfarande måste en skattskyldig som ändrar redovisningsmetoden enligt detta inkomster förfarande tillämpa 481 a och ta hänsyn till en 481 a-anpassning på det sätt som anges i avsnitt 5.04 i denna inkomster. 04 Avsnitt 481 (a) Justeringsperiod. (1) i allmänhet Om inte annat föreskrivs i avsnitt 5.04.3 eller i bilagan till detta inkomster eller i annan vägledning som publiceras i IRB, är 481 (a) anpassningsperioden för en förändring av redovisningsmetoden ett beskattningsår (år för förändring) för en netto negativ 481 (a) justering och fyra skattepliktiga år (år för förändring och nästa tre skattepliktiga år) för en netto positiv 481 (a) justering. En netto positiv 481 (a) justering beaktas ratabelt över 481 (a) justeringsperioden. (2) Kort period som ett separat skatteår. (3) Förkortad eller accelererad 481 (a) justeringsperioder. (a) De minimisregeln. En skattebetalare kan välja att använda en 481 (a) anpassningsperiod (ett år för förändring) istället för 481 (a) anpassningsperioden som annars föreskrivs genom detta inkomster för en positiv justering av 481 (a) om nätet 481 (a) Justeringen för förändringen är mindre än 25 000. För att göra valet måste skattebetalaren fylla i lämplig linje på formulär 3115 och ta hänsyn till hela 481 (a) justeringen under förändringsåret. (c) upphör att delta i handeln eller verksamheten eller avslutande existens. 05 NOL-återbetalningsbegränsning för skattebetalare som utsätts för brottsutredning. AVSNITT 6. ALLMÄNNA ANVÄNDNINGSPROCEDURER (3) Tidig duplicering av krav på arkivering. (7) Var filen ska kopieras. (b) Ogden kopia av ansökan i stället för den nationella kontorsversionen. Ogden kopia av ansökan, när det är tillämpligt, måste adresseras till: Internal Revenue Service, 1973 North Rulon White Blvd. Mail Stop 4917, Ogden, UT 84404. Denna Ogden-kopia är i stället för den nationella kontorsversionen. Se avsnitt 6,02 (3) (a) (ii) B i detta intäkterförfarande. AVSNITT 13. EFFEKTIV DATUM .01 Generellt. (1) Rev. Proc. 2011-14. Med undantag av vad som föreskrivs i avsnitt 13.02 i detta intäkterförfarande gäller detta intäkterförfarande för ansökningar som lämnas in den 10 januari 2011, för ett ändringsår som slutar den 30 april 2010. Rev. Proc. 97-27. 1997-21 IRB 10 (icke-automatiska förändringsförfaranden) - skumma. Några modifikationer av Rev. Proc. 2011-14 (nedan) Rev. Proc. 2011-14. 2011-4 IRB 330 (automatiska förändringsförfaranden) - skim Rev. Proc. 2008-52. 2008-36 IRB 547 Avsnitt 13 blev inte överdrivet av RP 2011-14 Rev. Proc. 2009-39. 2009-38 IRB 371, som ändrar Rev. Procs. 97-27 och 2008-52 Rev. Proc. 2002-19. 2002-13 IRB 696, ändrar Rev. Procs. 97-27 och 2002-9 - skumma. Rev. Proc. 2002-54 - Förtydliganden till RP 2002-19 (referens) Rev. Proc. 2007-16. 2007-4 I. R.B. 358 - Avskrivningsförändringar (skumma) Se till att även se vad RP 2011-14 ger förvärdeförändringar. Otillbörliga ändringar i metod: Meddelande 2002-37. 2002-2013 IRB 703, som förklarar den nya riktlinjen som utfärdades i mars 2002 (RP 2002-18 och RP 2002-19) Rev. Proc. 2002-18. 2002-13 IRB 678 - skimTag: irs formulär 3115 Vasquez8217s val anger att Taxpayer8217s åtgärder är berättigade eftersom 8220a bransch eller till och med business8221 endast när 2 behov tenderar att vara uppfyllda: För det första bör din egen köp-och försäljningsövning vara 8220s viktig. tum Dessutom måste du sluta försöka fånga 8220swings inom de dagliga marknadsplatsrörelserna8221, såväl som försök till intäkter från dessa typer av kortfristiga ändringar, i stället för från långsiktiga innehav. Klicka här för att ladda ner ett nytt handelsverktyg och strategi GRATIS Efter att ha läst den faktiska Sarasota pair8217s informationen, bedömde Vasquez det beslut som deras egna köp och försäljningsövning inte var betydande. Han eller hon uppgav att dessa personer utbyttes på bara 63 dagar inom 2001 samt 110 dagar inom år 2002. 8220 Vi tycker att det är osäkert om avtalen hade genomförts med hjälp av frekvensen av återkommande, kontinuitet och frekvens ett tecken på företaget, tum han eller hon kom till slutsatsen. Den faktiska bedömningen dominerades dessutom hur de få visade att dessa försökte fånga varje dag skift på marknaden och även till intäkter från dem alla. En sammanfattning av sina egna erbjudanden uppvisar att de knappast någonsin köptes liksom erbjuds på en enda dag, säger den faktiska bedömningen. Dessutom uppgav han eller hon att en betydande mängd egna innehav inträffade med avseende på mycket mer än trettio dagar. Tag: irs formulär 3115 Den faktiska IRS ger ytterligare information inom 8220Topic 4298243 på it8217s Site (IRS. Gov) . Detta citerar många 8220facts samt circumstances8221 som måste betraktas som inom identifieringen oavsett om din egen övning verkligen är ett värdepappershandelsföretag: standard att hålla intervall med avseende på investerade köp och erbjuda den faktiska återkommande frekvensen liksom buck kvantitet av din egen handlar själva graden för att du bara går efter matchen för att skapa resultat för alla levande samt hur mycket tid en person spenderar på detta. Klicka här för att ladda ner ett nytt handelsverktyg och strategi GRATIS Den faktiska IRS belyser den faktiska skattehjälpen som är förknippad med investeringar produktförsäljning beror på oavsett om den näringsidkare som tidigare valts att använda sig av den faktiska mark-to-market-strategin för försäljning via vad kallas 8220sektion 475 (f) - valet. I allmänhet bör denna särskilda 8220election8221 produceras av 8220 deadline (inte som tillägg) från Skatten kommer tillbaka för den 12 månaderna innan de 12 månaderna som det faktiska valet blir effektivt, säger den faktiska IRS. En person tillåter att det går igenom 8220anslutning av förklaringen eventuellt för ditt resultat Skatt kommer tillbaka för att begära en bra expansion av din tid för att dokumentera din egen återkommande. tum. Andra sökte efter Dag Trader Definition från IRS irs trading innebörd mt4 par trading indikator pullback trading aktiehandel hem företag irs trader irs definitionTopic 429 - Traders in Securities (Information för Form 1040 Filers) Detta ämne förklarar om en person som köper och säljer värdepapper kvalificerar sig som en näringsidkare i värdepapper för skattemässiga ändamål och hur näringsidkare måste redovisa de intäkter och kostnader som följer av handelsaffären. Termen säkerhet definieras i Internal Revenue Code avsnitt 475 (c) (2). I allmänhet innefattar begreppet säkerhet en andel av aktier, fördelaktiga ägarintressen i vissa partnerskap och förtroende, bevis på skuldsättning, vissa bestämda huvudkontrakt samt bevis för intresse för eller derivatinstrument i någon av dessa poster och vissa identifierade häckar av dessa föremål. Vänligen se avsnitt 475 (c) (2) för en fullständig förteckning över objekt som kvalificerar som säkerhet. För att bättre förstå de särskilda regler som gäller för handlare i värdepapper, är det till hjälp att se över innebörden av villkoren för investerare, återförsäljare och näringsidkare och hur de redovisar de intäkter och kostnader som är relaterade till deras verksamhet. Investerare köper och säljer vanligtvis värdepapper och förväntar sig inkomst från utdelning, ränta eller kapital appreciering. De köper och säljer dessa värdepapper och håller dem för personliga investeringar som de inte bedriver handel eller affärer. De flesta investerare är individer och håller dessa värdepapper under en betydande tidsperiod. Försäljningen av dessa värdepapper resulterar i realisationsvinster och förluster som måste rapporteras på Form 1040, Schema D (PDF), Kapitalvinster och - förluster. och på Form 8949 (PDF), Försäljning och Övriga avsättningar av Kapitaltillgångar. i förekommande fall. Investerare är föremål för de kapitalförlustbegränsningar som beskrivs i avsnitt 1211 b, förutom avsnitt 1091 tvättregler. Investerare kan kunna dra nytta av ett avdrag för kostnaderna för att producera skattepliktiga investeringsinkomster. Dessa inkluderar utgifter för investeringsrådgivning och rådgivning, juridiska och bokföringsavgifter och investeringsnyhetsbrev. De redovisar dessa utgifter på Form 1040, Schedule A (PDF), Produktionsavdrag. som diverse avdrag tillåten i den utsträckning de överskrider 2 av justerad bruttoinkomst. De kan också dra av räntor som betalats för pengar för att köpa eller bära investeringsfastigheter som ger beskattningsbar inkomst i Schedule A, men enligt avsnitt 163 d kan avdraget inte överstiga nettoinvesteringsinkomsten. Provisioner och andra kostnader för förvärv eller avyttring av värdepapper är avdragsgilla men måste användas för att räkna vinst eller förlust vid överlåtelse av värdepapperen. Granska ämne 703. Basen av tillgångar. för ytterligare information. Investeringsinkomster är inte föremål för skatt på egenföretagande. För mer information om investerare, se Publikation 550. Investeringsinkomster och - kostnader. Återförsäljare i värdepapper kan vara enskilda eller affärsenheter. Återförsäljare köper, håller och säljer värdepapper till sina kunder i normal handel eller verksamhet. Ibland upprätthåller de en inventering. Återförsäljare skiljer sig från investerare och handlare eftersom de har kunder och erhåller sina intäkter från marknadsföringspapper till försäljning till kunder. Avsnitt 475 kräver att återförsäljare behåller och underhåller register som tydligt identifierar värdepapper som innehas för personlig vinning jämfört med de som innehas för användning i sin affärsverksamhet. Återförsäljare måste rapportera vinster och förluster i samband med dispositioner av värdepapper genom att använda de mark-to-market-regler som diskuteras nedan. Särskilda regler gäller om du är en näringsidkare i värdepapper, i fråga om att köpa och sälja värdepapper för ditt eget konto. Lagen anser att detta är ett företag, trots att en näringsidkare inte behåller en inventering och inte har kunder. För att vara verksam som näringsidkare i värdepapper måste du uppfylla alla följande villkor: Du måste försöka dra nytta av dagliga marknadsrörelser i priserna på värdepapper och inte från utdelning, ränta eller kapitaltillskott. Din verksamhet måste vara väsentlig och Du måste fortsätta aktiviteten med kontinuitet och regelbundenhet. Följande fakta och omständigheter bör övervägas när du bestämmer om din verksamhet är en värdepappershandel: Typiska innehavsperioder för köpta och sålda värdepapper. Frekvens och dollarantalet av dina affärer under året. Omfattningen av vilken verksamhet du bedriver för att producera inkomst för en försörjning och hur mycket tid du ägnar dig åt aktiviteten. Om karaktären av din handelsverksamhet inte kvalificerar som ett företag betraktar du en investerare och inte en näringsidkare. Det spelar ingen roll om du kallar dig själv en näringsidkare eller en daghandlare, du är en investerare. En skattebetalare kan vara en näringsidkare i vissa värdepapper och kan inneha andra värdepapper för investering. De särskilda reglerna för handlare gäller inte för de värdepapper som innehas för investeringar. En näringsidkare måste hålla detaljerade register för att skilja de värdepapper som innehas för investering från värdepapperen i handelsaffären. De värdepapper som innehas för investeringar måste identifieras som sådana i handelsförteckningarna samma dag som de förvärvar dem (till exempel genom att hålla dem i ett separat mäklarkonto). Traders redovisar sina företagskostnader på Form 1040, Schema C (PDF), Resultat eller Förlust från Företag (Ensam innehav). Schema A-begränsningar för investeringsräntekostnader, som gäller för investerare, gäller inte för räntor som betalas eller uppkommit i en handelsaffär. Provisioner och andra kostnader för förvärv eller avyttring av värdepapper är avdragsgilla men måste användas för att räkna vinst eller förlust vid överlåtelse av värdepapperen. Se ämne 703. Bas av tillgångar. Vinster och förluster från att sälja värdepapper från att vara en näringsidkare omfattas inte av skatt på egenföretagande. Mark-to-Market Election Traders kan välja att använda mark-to-market regler som investerare kan inte. Om en näringsidkare inte gör ett giltigt mark-to-market-val enligt avsnitt 475 (f) måste han eller hon behandla vinster och förluster från försäljning av värdepapper som realisationsvinster och förluster och rapportera försäljningen på Form 1040, Schema D ( PDF), Kapitalvinster och - förluster och på formulär 8949 (PDF), Försäljning och Övriga avsättningar av Kapitaltillgångar. i förekommande fall. Vid rapportering av Schedule D fortsätter både begränsningarna av kapitalförluster och tvättreglerna att tillämpas. Om en näringsidkare gör ett tidigt mark-to-market-val kan han eller hon behandla vinster och förluster från försäljning av värdepapper som vanliga vinster och förluster (förutom värdepapper som innehas för investeringar - se ovan) som måste rapporteras om Del II i formulär 4797 (PDF), Försäljning av företagsfastigheter. Varken begränsningarna på kapitalförluster eller reglerna för tvättförsäljning gäller för näringsidkare som använder marknadsföringsmetoden. I allmänhet måste en näringsidkare göra mark-to-market valet med förfallodagen (inklusive förlängningar) av avkastningen för året före det år för vilket valet träder i kraft. Du kan göra valet genom att bifoga ett uttalande antingen till din inkomstskatt eller till en begäran om förlängning av tid för att lämna din retur. Uttalandet ska innehålla följande information: Att du gör ett val enligt avsnitt 475 (f) Det första skatteår för vilket valet är effektivt och Den handel eller verksamhet som du gör valet till. Se Form 1040, Schema D instruktioner. Kapitalvinster och förluster. för mer information om hur man gör mark-to-market-valet. Det är viktigt att notera att i allmänhet tillåts sena avsnitt 475 (f) val. Efter att valet ändrats till marknadsföringsmetoden, måste du ändra din metod för redovisning av värdepapper enligt intäkterna 2016-29. Förutom valet måste du även fylla i formulär 3115 (PDF), Ansökan om ändring i redovisningsmetod (se Inkomster Procedur 2015-13). Publikation 550 beskriver förfarandena för val under avsnittet Särskilda regler för handlare i värdepapper. Icke-arkivering av blanketten 3115 som nämns ovan kommer inte att ogiltigförklara ett aktuellt och giltigt val. Om du har gjort ett giltigt val enligt avsnitt 475 f, är det enda sättet att sluta använda mark-to-market redovisning för värdepapper att lämna in en automatisk begäran om återkallelse enligt intäktsproceduren 2016-29, avsnitt 23.02. Enligt detta intäktsförfarande måste begäran om återkallelse lämnas in till det ursprungliga avgiftsdagen för avkastningen (utan hänsyn till förlängningar) för det skatteår som föregår förändringsåret. Denna anmälan om återkallelse måste bifogas antingen den återvändande eller i förekommande fall till en begäran om förlängning av tid till fil som returnerar. Sena återkallelser brukar inte tillåtas utom i ovanliga och övertygande omständigheter. Sidan Senast Recenserad eller Uppdaterad: 17 februari 2017

No comments:

Post a Comment