Friday 22 December 2017

34 våg forex trading


3 Områdebunden handel (34 EMA 5 EMA) Inskickad av Edward Revy den 17 december 2009 - 17:56. Många system börjar med ord: Jag har observerat diagram över ett tag och plötsligt kom en idé upp i mitt huvud. Samma var med den här för mig. Ive tittade på diagram, särskilt med glidande medelvärden, och kom fram till en handelsplan för att förutse kommande marknader. Det här är den tidigaste upptäckten av en marknad som jag känner till, och jag gillar att dela den med dig idag. Vid vilken tid som helst behöver vi två rörliga medelvärden: 34 EMA och 5 EMA. Efter båda glidande medelvärdena har handeln skett under en tidpunkt då marknaden var trending, börja titta på för första ljusstaken att röra både glidande medelvärden (kroppsskuggor, allting räknas). Här är vår första kandidat på skärmbilden nedan: Detta är det första tidigaste tecknet på att ett sidledes mönster kan bildas. Jag använde ord kan vara för att vi inte vet vad som är för oss framåt. Men vi går steg för steg. Nedan är vad du verkligen ser i realtid: Vårt nästa steg är att titta bakom ljusstaken och identifiera den närmaste svängen hög och låg. Båda dessa gungor bör ligga utanför referensljusets kroppslängd, inklusive skuggor. Referensstearinljuset är det som Ive cirklade i blått. När weve hittat båda gungorna, rita de horisontella linjerna dem som dem som visas på skärmbilden nedan: Det är ditt förväntade intervallområde framåt. Så länge som priset stannar inom det här området, kan du behandla det som en radbunden flyttning. Låt oss nu titta på vad som var de faktiska resultaten: Prishantering inom det förutspådda intervallet Pretty good forecast, isnt it (Förresten lämnade jag MACD på diagrammen bara för referensen till metoden Ive som tidigare beskrivits i intervallbunden handel 2) Men det är inte allt. Vi kan gå vidare och varje gång ett nytt ljus berör båda rörliga medelvärden är vi fria att återställa våra gränser till nya höjder och nedgångar med samma gamla regler. Områdesgränserna kan gå upp och ner under varje ny omställning, det är bra. Du kan nu byta utbrott ur dessa områden, eller vänta tills det finns en ny trend att handlas. När du återställer, behåll gränserna för det allra första området för referensen, när priset äntligen bryter den nivån, det är en stor prestation, och ett nytt kapitel för en ny trend. Verkligen din, Edward Revy Forex-strategier-avslöjade Inskickad av Keith den 2 januari 2010 - 00:21. Hoppas att du och din familj har ett väldigt gott nytt år Tack för att du delar det här tricket för att förutsäga varierande marknad. Bara några frågor: 1. Vilka riktiga strategier rekommenderar du i sådant skick? 2. Hur man bestämmer när tidsintervallet slutar och sann utbrott inträffar (med hjälp av RSI, MACD, bar nära överbelåna MA, etc.) Jag tror att om vi kan för att se marknadens marknad så kan vi dra nytta av det. Tack, Hälsningar, Keith. Inskickad av Edward Revy den 14 januari, 2010 - 06:52. Tack, Keith I vårt sortiment använder vi våra definierade intervallgränser för att komma in och avsluta affärer. Vi kan också använda Bollinger-band, där vi med säkerhet kan handla studsningen av BB-linjerna. Det finns en välkänd strategi av J. Ross som kan laddas ned på vårt forum: Gimme bar system av J. Ross Dessutom kan vi lägga till RSI på toppen och ta endast de branscher där RSI (3) har nått överlämningsnivåer. Eftersom vi vet att marknaden är i intervallet (tills den bryter ut), kommer RSI att ge fart. Samma knep kan göras med Wiliams R-indikator eller Stokastisk. En breakout är giltig när den överträffade våra gränser, nämligen ett nytt ljus, inte bara pokes, utan stänger utanför gränserna. Då vi får några nästa ljus förväntar vi oss en omprövning av breakout-nivån, om den håller (marknaden stänger utanför intervallet igen) då kan vi planera våra affärer med trenden. Den här strategin kan hjälpa till att visualisera idén om handel med giltiga utbrott och undvika whipsaws. Hälsningar från Breakouts Med vänliga hälsningar, Edward Hälsningar, EdwardOm Chartology Med Chartology kommer du att sitta i första raden när jag diskuterar prisanalysanalyser, marknadscykler, diagram mönsteruppställningar, optimal handelstid och volatilitetsanalys samt psykologin bakom prisåtgärder. Sätt dessa verktyg tillsammans och du tittar på hur man börjar mastera diagrammen. Faktum är att du måste titta på din Forex-frågor Besvarad video här. Varje dag, ibland oftare, Ill diskuterar dessutom orderingång, US Dollar Index, råolja, guld och Dow. Forex trading tillåter och kräver en synvinkel som går utöver att bara analysera paren. Jag förklarar i detalj hur jag söker efter affärer jag kallar det triage hur jag ställer upp affärer proaktivt och hur jag hanterar poster och risker. Handel är inte allt som diffcult men processen att hitta dina verktyg och tillvägagångssätt och lita på dem är. Så heres din främsta rad i mitt handelskontor, tack för att du läser, kan du gå. Vem är Queen Cleopiptra Raghee Horner är en privatperson, grundare av EZ2Trade Software, entreprenör och författare. Hon har handlat forex, såväl som terminer och aktier i nästan tjugo år. Hon är en regelbunden bidragsgivare på ett antal webbplatser, inklusive FXStreet, Trading Markets, Autochartist, eSignal och en föredragen högtalare på Forex and Traders Expos. Hennes kommentarer och analys ses dagligen av tusentals handlare på hennes personliga blogg ragheehorner. Hon har skrivit artiklar för teknisk analys av aktier och råvaror, valutahandlare, din Trading Edge och Traders Journal tidningen. Senaste inlägg Marknadsutvecklingar och GRaB CandlesForex Swing Trading Strategi 1: (34 EMA med Trendline Break Swing Trading System) Översikt över 34 EMA med Trendline Break Swing Trading System Denna swing trading strategi är en mycket tillförlitlig och solid handelsstrategi som kan dra in en mycket pips ganska enkelt. Vad du behöver är en 34ema, som först och främst används för att bestämma trendriktningen på valutamarknaden och en förmåga att rita en bra trendlinje. Trades tas efter brytningen på trendlinjen när priset gör en rally eller pullback och när denna rally eller pullback misslyckas, handlas trades. Indikator: 34eam (du kan också använda andra emas som 7,14,25,50emas eller som helst som du föredrar) Tidsramar: 1 timme förstärkare (1) se efter en nedåtgående trendlinje (2) priset måste då vara över 34ema 3) Efter den nedåtgående trendlinjen bryter du upp höjderna på ljusstakarna som bildar. (4) Signalstaken är ljusstaken med en hög som är lägre än de tidigare ljusstakarna höga, om de enda ljusstake höga är trasiga, köp sedan omedelbart på marknaden, eller så kan du placera en säljstopporder bara några pips ovanför den höga av den signalen ljusstake så om priset bryter högt, kommer din order att utföras. (5) Om din köpstopporder inte utesluts och ljusstakarna fortsätter att göra lägre höga, flytta din köpstopporder till varje lägre högt ljusstake som bildas tills priset går upp och aktiverar din beställning. (6) Placera din stoppavbrott precis under lampans låga som aktiverar din beställning. Bara exakt motsatsen till Buy Rules: (1) titta på en uppåtriktad trendlinje breakout (2) priset måste då ligga under 34ema (3) efter den nedåtgående trendlinjen, titta på lows av ljusstakarna som bildar. (4) Signalljusstaken är ljusstaken med en låg som är högre än de tidigare ljusstake låga, om den enda ljusstaken låg är trasig, så säljs omedelbart på marknaden, eller du kan placera en köpstopporder bara några pips under den låga av den signalen ljusstaken så om priset bryter det lågt, kommer din order att köras. (5) Om din säljer stopporder inte utesluts och ljusstakarna fortsätter att göra högre låga, fortsätt att flytta din sälja stopporder till varje högre låg ljusstake som bildas tills priset går ner och aktiverar din försäljningsstopporderorder. (6) Placera din stoppavlastning strax ovanför ljusstaken som aktiverar din beställning. Var ska du placera dina vinstmål: Här är några alternativ för att placera vinstmål: (1) Ta vinst på nivån när vinsten är 3 gånger vad du riskerade initialt. (2) Om handel från ett dagligt diagram placerar vinstmål 80-250 pips (3) Om handel från 4-timmarsdiagrammet syftar till 40-120 pips resultatmål. (4) Du kan också använda tidigare svänghöjder (trupper) som vinstmålnivåer för köporder och tidigare svänga låga poäng (troughs) som resultatmål för försäljningsorder. Hur man hanterar dina affärer när du är i vinst Var inte girig. När handeln går bra och du är i vinst, lär du dig att låsa in dina vinster genom att flytta din stoppavbrott. Om du handlar från det dagliga diagrammet kan du flytta din stoppavbrott och placera några pips bakom varje dagsljusstake låg om det är en köphandel eller om det är en säljhandel, placera slutförlust bakom höga. Detsamma kan göras om du handlar bort från 4-timmarsperioden. Ett av de bästa sätten att hantera en handel är att spåra stoppa dina affärer strax bakom eller över varje framgångsrika prissvängningar, eftersom din handel fortsätter att röra sig i önskad riktning. Dessa pris svängpunkter är i grund och botten stöd och motståndsnivåer och placera ditt trappstopp över eller under sådana nivåer säkerställer att du inte blir stoppad för tidigt och med denna övning kan du rida ut trenden under en mycket lång tid, om trenden är stark . Fördelarna med 34Ema med Trendline Break Swing Trading System gör det möjligt för dig att handla med trendanvändningen av prisåtgärder och trendlinjer för att komma in i dina affärer när priset bryter mot en trendlinje. Det är ofta en bra signal att den här trenden nu förändras och läggs till där 34ema ger dig också riktningen på marknaden, så när du går in i handel med det här systemet, kan du nästan komma in i en handel i början av en ny trend. Nackdelar med 34Ema med Trendline Break Swing Trading System kommer det att finnas tillfällen när du kommer att se det kommer inte att vara tillräckligt med svängpunkter (toppar förstärkningar) för att dra dina trendlinjer från och dessa händer ofta när marknaden gör ett massivt drag utan att sakta ner dem toppar och tråg. tendens till att få falska signaler i en spännande eller sidledes marknad. A dditional Trade Entry Techniques Användningen av haussefulla och bakre ljusstake kan användas som din signalljusstake för att köpa eller sälja. Gillade du det här Det skulle betyda världen för mig om du delade den: Forex Swing Trading med en 34-dagars EMA-vinst på en trendlös marknad Forex swing trading är en mekanisk handelsmetod som skördar vinster från forexpar över perioder av en till flera dagar. Vissa valutahandelsstrategier ger upphov till resultat i trendfria marknader. Ändå har jag funnit att en strategi som bygger på 34-dagars exponentiella glidande medelvärden fungerar bra, även under intervallbundna sidledsmarknader. Med valutahandelsstrategin som beskrivs nedan använder jag mitt mekaniska handelssystem för att dra nytta av kortsiktiga prisutvecklingar och mönster som jag annars skulle missa. Först, låt mig definiera termen Forex swing trading. Det innebär handel baserat på kortsiktiga prissvingningar. Priset på forexparet rör sig fram och tillbaka mellan svängpunkter, vilka är inflexionspunkterna inom ett övergripande prisklass eller en kanal. Svänghandelsriktningen kan vara antingen lång eller kort. Forex swing trading positioner brukar hållas under en längre period än en daghandel, men för mindre tid än buy-and-hold strategier som innebär innehav positioner för veckor eller månader. Forex swing trading erbjuder en ideell mekanisk handelsstrategi för oberoende handlare som jag, eftersom mitt algo trading system snabbt kan känna igen och utnyttja kortsiktiga prisrörelser effektivare än stora institutionella handlare kan. Grunderna i Forex swing trading Även om vissa handlare tillämpar swing trading till aktier, är min erfarenhet förex swing trading den perfekta formen av swing trading. Och valutahandelshandel är bättre än dagens handel eller långsiktig trendhandel. Heres min resonemang: Även om dagens handel kan vara bra för riskhantering eftersom näringsidkaren inte håller positioner över natten begränsar den också vinstpotentialen, eftersom stora prisflyttningar kan ske över natten. Trendhandeln kan fånga vinsten på långsiktiga prisrörelser, men det ger också handlaren möjlighet att möta oroliga neddragningar medan man väntar på den förväntade fortsättningen av en trend. Forex swing trading erbjuder det bästa av båda världarna: Det har fördelarna med trendhandel och daghandel, men utan nackdelarna med någon metod. Valutamarknadernas tjugofyra timmars natur är idealisk för swing trading. Med mitt mekaniska handelssystem njuter jag av en stor kompromiss mellan de två ytterligheterna av daghandel och trendhandel. Jag finner kortsiktiga trender på forexmarknaderna, rider dem till lönsamhet, så lämnar jag min position direkt när prisrörelsen slutar. Mitt mekaniska handelssystem skördar små men konsekventa vinster som lägger upp över tiden. Även på en tydligt trendlös marknad kan jag fortfarande vara framgångsrik. Mina branscher är baserade på automatisk dataanalys i realtid, och mina handelsalgos ger super-snabba handelsavrättningar. Bäst av allt är mina handelsbeslut baserade på objektiva parametrar istället för att förlita mig på mina känslor om en viss marknad. Forex swing trading regler Att veta de bästa inträde och utgångspunkter är nyckeln till framgångsrik Forex swing trading. Genom magiken hos ett mekaniskt handelssystem som använder de bästa indikatorerna och effektiva algoritmerna behöver jag inte ha perfekt timing. Forex swing trading kan baseras på en enkel uppsättning regler, eller du kan programmera ditt mekaniska handelssystem för att använda en något mer sofistikerad uppsättning regler, som jag gör. I valutahandelshandel använder mitt mekaniska handelssystem en uppsättning matematiska regler och indikatorer för köp och försäljning av forexpar. Genom att förlita sig på mitt mekaniska handelssystem i stället för manuell handel, har jag flera fördelar. Bland de enklaste metoderna är de som mäter priset på ett forexpar genom att använda 3 olika glidande medelvärden baserat på slutkurs. Det mekaniska handelssystemet är programmerat för att handla forexparet länge när dessa 3 glidande medelvärden blir inriktade i en uppåtriktad riktning. På samma sätt handlas forexparet kort när de tre glidande medelvärdena går nedåt. Hur min Forex Trading Trading-strategi fungerar Jag använder en Forex Trading Trading-strategi som låter mig dra nytta av ganska korta prisutvecklingar, så jag kan även vinna på en övergripande trendlös marknad. Jag har en tillförlitlig och pålitlig kortsiktig trendlinje-breakout-strategi, och den kan skörda ett par pips från den typiska vinnande handeln. Tricket är att använda den bästa tidsramen för de glidande medelvärdena, liksom den rätta typen av glidande medelvärde. I stället för att använda ett enkelt glidande medelvärde (MA eller SMA) programmerar jag mitt mekaniska handelssystem för att använda ett exponentiellt glidande medelvärde (EMA). EMA liknar den vanliga MA, förutom att den ger större vikt än de senaste uppgifterna. Jag gör det här eftersom EMA reagerar snabbare på de senaste prisförändringarna än den enkla MA gör. Denna typ av rörligt medelvärde låter mig vinna på marknader som skulle visa sig trendlösa över längre perioder. Vissa näringsidkare använder antingen en 12-dagars eller 26-dagars EMA, speciellt för att skapa indikatorer som den populära glidande konvergensdivergensindikatorn (MACD) eller en procentuell prisoscillator (PPO). Och i jämförelse används de 50-dagars och 200-dagars EMA-systemen ofta för att signalera förändringar i långsiktig prisutveckling. Istället använder jag 34-dagars EMA (även kallad 34ema) för min valutahandelshandel, eftersom Ive fann att det erbjuder det bästa sättet att bestämma kort-till-medellång trendriktning på valutamarknader. Naturligtvis kan du experimentera genom att testa olika tidsperioder på dina egna marknader. Prova 7-, 14-, 25- eller 50-dagars EMA för att se om de fungerar bättre för ditt specifika valutapar. Fortfarande, efter min egen långa forskning, fungerar en 34ema för mig bäst. Mina köpregler för valutahandel Med mitt mekaniska handelssystem går jag in i valutahandeln strax efter en paus i trendlinjen. Baserat på 34-dagars EMA tittar mitt mekaniska handelssystem för prisuppgång eller återbetalning. Sedan, så snart som rally eller backback falter, utför mitt mekaniska handelssystem handeln. Så här är stegen jag använder. Jag programmerar mitt mekaniska handelssystem så det kommer att: 1. Titta på en nedåtbrott från trendlinjen 2. Bekräfta att priset rör sig över 34-dagars EMA (34ema) 3. Efter trendlinjebrottet nedåt, se priset på de högsta efterföljande ljusstakar 4. Vänta att se signalljuset som kommer att vara ljuset med en hög som är lägre än föregående ljus hög 5. Om det höga ljuset bryts, köper mitt system omedelbart till marknadspris 6. Eller kan mitt system exekvera en buy-stop-order bara några pips över den höga av signallampan så, om priset bryter mot sin höga, kommer min order att köras 7. Om min köp-stop-order inte utlöses, och om ljusstakarna fortsätter att sätta lägre höga, min system flyttar köp-stop-orderpriset till successivt-lägre högt på varje ljusstake som bildas så småningom kommer priset att flytta uppåt och utlösa min order. I syfte att hantera risker under valutahandelshandeln placerar mitt mekaniska handelssystem automatiskt en stop-loss-ordning bara några pips under det låga av det ljuset som utlöst min order. Jag kör på kort sikt, skörda vinsterna och hantera riskerna som beskrivs senare i den här artikeln. Min sälja regler för valutahandelshandel Försäljningsreglerna för mitt valutahandelssystem är exakt motsatsen till köpreglerna. Med hjälp av 34ema som den primära indikatorn kommer mitt mekaniska handelssystem att: 1. Titta på en uppåtbrott från trendlinjen 2. Bekräfta att priset ligger under 34-dagars EMA (34ema) 3. Efter brytningen, övervaka prisnivån av ljusstake 4. Signalstaken kommer att vara den som har en låg som är högre än föregående ljusstark låg när det låga ljuset är trasigt, mina mekaniska handelssystem säljer omedelbart till marknadspris 5. Alternativt kan mitt valutahandelsprogram ställa in en buy-stop-order bara ett par pips under det låga av signalljuset, så om priset bryter mot det låga, görs min order. Och eftersom god riskhantering är nödvändig för överlevnad i valutahandelshandel, sätter mitt mekaniska handelssystem en stop-loss-ordning strax över lampans höga som utlöste min postorder. Fastställande av vinstmål och hantering av vinster i valutahandelshandel Forex swing trading fungerar bäst för mig när jag inte är girig. Vissa näringsidkare, speciellt de vars handelsstrategier endast är lönsamma under stora drag, försöker att pressa för mycket ut ur varje handel. Genom att göra så riskerar de ofta att förlora alla vinster från den handeln. Jag har en annan filosofi. Eftersom marknader ofta är trendlösa eller handlar sidledes under långa perioder, har jag gott om handelsmöjligheter. Jag har inte bråttom för att döda på varje handel. Id får ganska lite från många affärer, eftersom det finns mindre risk för mig på så sätt. När handeln går i min riktning och Im i vinstzonen låser jag i min vinst genom att programmera mitt mekaniska handelssystem för att använda bakåtstopp som går något bakom dagens pris. Jag använder mitt mekaniska handelssystem för att ställa de bakre stoppen bara några pips under eller över var och en av de efterföljande dropparna och stiger under forex swing trading. Mina forexalgoritmer väljer de efterföljande stoppen baserat på de mycket korta stöd - och motståndsnivåerna. Genom att sätta bakåtstopp på det här sättet undviker jag oftast att stoppas för tidigt. Om den kortsiktiga trenden fortsätter, kan jag ofta rida den i flera dagar. Och jag har alltid gott om handelsmöjligheter, så jag känner mig inte pressad att förbli i marginell handel som vänder sig mot mig. Fördelar och riskhantering av valutahandelshandel Jag använder sig av korta trendlinjer och prisåtgärder till stor fördel. När ett pris går genom sin trendlinje är det vanligen ett tecken på att trenden förändras. Mitt mekaniska handelssystem hjälper mig att inleda en ny handel i början av den nya trenden. Min 34-dagars EMA Forex Swing Trading-strategi ger mig gott om fördelar så länge jag hanterar risker på lämpligt sätt. Denna strategi låter mig handla med den kortsiktiga trenden samtidigt som jag undviker de stora drawdowns som vissa handlare upplever genom att försöka följa långsiktiga trender. Min 34-dagars valutahandelsstrategi ger en kritisk fördel gentemot de flesta valutahandelsstrategier. Eftersom glidande medelvärden är väsentligen försvagande indikatorer är val av rätt tidsrama nyckeln till framgång. Många Forex-strategier är baserade på enkla glidande medelvärden eller långsiktiga glidande medelvärden. Så de utför vanligtvis dåligt på trendlösa marknader. Ändå använder min 34-dagars EMA-strategi en tidsperiod som är mer effektiv än längre MA-perioder. För att kunna njuta av fördelarna med mitt system måste jag hantera riskerna på ett lämpligt sätt. Sammantaget är riskerna med valutahandelshandel jämförbar med någon annan typ av spekulativ handel. På marknader som är helt trendfria under de kortaste tidsperioderna är det viktigt för mig att säkerställa att mina stoppförluster är ganska täta. Å andra sidan, under tjur eller björnmarknader kan valutahandeln vara ännu mer lönsam. Ibland kommer marknaden att göra en plötslig kraftig rörelse på så kort tid att svängpunkterna inte kommer att upptäckas av mitt mekaniska handelssystem. Gap-up eller gap-down breakouts kan hända så snabbt att mitt mekaniska handelssystem inte kan reagera effektivt. Men med hjälp av 34-dagars EMA kan jag vanligtvis delta i de flesta marknadsförflyttningar, samtidigt som man undviker falska signaler i en övergripande trendlös eller sidledsmarknad. 34-dagars EMA är den bästa valutahandelsindikatorn för mig För mig använder jag en 34-dagars EMA-indikator den bästa grunden för min valutahandel. Ive använde det för att utveckla och finjustera en vinnande strategi för mitt mekaniska handelssystem. Det ger mig det bästa av båda världarna och det fungerar även på marknader som kan tyckas trendlösa till längre eller kortare tidsperioder med glidande medelvärden. Och jag är inte den enda näringsidkaren som använder en 34-dagars EMA-strategi på forexmarknaderna. Under de senaste åren har det varit några undersökningar om valutahandelshandel med 34ema som indikator, liksom massor av artiklar och näringsidkare som pratar om denna typ av strategi. Om du är en seriös Forex Trader, och du är lite frustrerad av marknader som verkar trendlös, föreslår jag att du försöker en 34ema strategi för din Forex swing trading.

No comments:

Post a Comment