Thursday 30 November 2017

Forex trading in islamic perspektiv of the korståg


Valutamarknaden (valutamarknaden) är en global, decentraliserad marknad för handel med valutor som rial, dollar, euro, pund, yen, dinar, etc.). Om en som avser att handla valuta, känner värdet av en viss valuta går upp, kommer han att köpa den och när värdet sänks, säljer han det eller köper dyra valutor och sedan säljer han efter en tid valutaen för att vinna vinst . Valutahandel och utbyte inträffade först i antiken. Pengarbyte människor, människor som hjälpte andra att byta pengar och också ta en provision eller ta ut en avgift bodde i gamla tider. Valuta och utbyte var också ett viktigt och avgörande element i handeln under antiken, så att människor kunde köpa och sälja saker som mat, keramik och råvaror. Det fanns tider då en proxy utsågs för sådan handel. Ombudet skulle genomföra transaktionen och vinst eller förlust skulle uppkomma av kapitalägaren. Det finns inget problem i en sådan transaktion enligt islamisk lag eftersom den har alla nödvändiga förutsättningar för en giltig transaktion, för att inte nämna det faktum att det saknar några villkor som kan strida mot Shari039ah. Därför är det tillåtet enligt den islamiska lagen. Men det som nu är känt som valutamarknad står inför vissa problem och svårigheter som får det att bli hård och otillåtet. Några av dessa problem är följande: 1. De flesta av dem som hävdar att de är i cyberspace, arbetar som forex-agenter och kör webbloggar eller webbplatser är inte riktiga människor. De transaktioner som utförs av deras sida är därför bedrägliga och innebär att rip-handlare ska rensa sin förmögenhet. Syftet är att lura människor och riva dem av deras kapital och investera i egendom. Eftersom företagen är falska och inte hänvisar till någon särskild plats har offeret inget sätt att återta det han har förlorat. Så förlorar han all sin egendom. 2. Några andra som arbetar som forex-agenter eller åtminstone hävdar att de är så är riktiga människor, vilket gör det möjligt för deltagarna att ha sin egen speciella webbsida för att se deras balans samt de transaktioner som genomförs. Rapporten lämnas dagligen och kunden tänker på att rapporten är riktig och han litar på dem, men det är en falsk rapport som visas på hans hemsida, eftersom de investerar annorstädes och för andra ändamål som smuggling etc. Denna typ av handel är absolut inte tillåtet eftersom bolaget inte uppfyller villkoren och kundens kapital inte används för att köpa och sälja valuta. 3. Några andra som arbetar som forex-agenter eller åtminstone hävdar att de är så är riktiga människor och gör verkligen valutahandel, men de gör sådana bestämmelser som en del av kontraktet som är ganska emot islamiska Shari039ah eller religiösa lagar. Till exempel föreskrivs att ibland när det inte finns någon transaktion ska kapitalet lånas ut till ett företag eller en bank så att han kan få intresse vid slutet. Ett sådant villkor som införs i kontraktet gör transaktionen ogiltig eftersom transaktionen har utförts med ett olagligt tillstånd. Därför är handel på en sådan marknad också hård. Slutsatsen är att om valutahandling som görs på internet sker i enlighet med alla villkor som är nödvändiga för en giltig transaktion, dvs agenterna är verkliga och kända och allt görs i enlighet med kapitalinnehavarens krav och juridiska villkor utsatt av honom skulle det inte vara något problem. Dessutom bör landets regler om kapital - och sekundärkontrakt vara lagliga. Det bör noteras att även den islamiska republiken Irans centralbank utövar valutahandel. Eftersom islamiska regler iakttas i dessa banker är det ingen invändning mot dem och det finns inga problem att delta i handeln. 11.5k Visningar mitten View Uppvotes middot Inte för reproduktion I039m en muslim och ja jag gör handel fx. Och jag argumenterade en gång med en kollega om det (han är en gammal tidskonservativ). Eftersom vi båda arbetar utomlands, förklarade jag för honom att antingen vinstorienterade eller inte, vi båda är inblandade i valutahandel. Precis som att överföra pengar hem, som USD är vår världsreservs valuta, vilket innebär att vi indirekt är involverade i valutahandling, även i en atom del av den (t. ex. handel cirkulerar över 5 biljoner dollar per dag). Så ja, vi är alla i det. Det som gör det ganska tvivelaktigt är att byta ut som muslimer, det är klart kategoriserat som riba, precis som lånets intresse. Men numera tillhandahåller många mäklare bytesfri eller islamiskt konto för högre spridning som följd. Utgåva nr. 1 löst. Men från min personliga synvinkel och många andra är överens med det, finns det en annan fångst som gör att handel anses vara haram. Hoppa i en handel som att rulla en tärning utan ordentlig analys och sådant skulle kunna ge dig en spelningssituation. Det är lite suddigt så att säga. Men om du är äkta mot dig själv vet du om du handlar eller spelar. Och för att stödja mitt svar betraktas handel utan byte som halal av islamisk myndighet i Indonesien - mitt hemland - vilket är det största muslimska landet. Att lära oss att göra vårt bästa i handel bör hindra oss från att göra oss spelare på handelsområden. Hoppas det hjälper. 8.8k Visningar middot Visa Uppvotes middot Inte för reproduktion Vetenskapligt svar på frågan. Q. Jag skulle vilja veta om investeringar i curreny (FOREX Market). Som idag är det mycket vanligt att människor investerar i Euro för att tjäna vinst. En mäklare fortsätter att ringa mig att investera USD i Euro. Är handel med valutahalal. A. Lova var till Allaah. Att handla i valutor är tillåten så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde som kontraktet görs. Det är tillåtet att sälja euro för dollar så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde som kontraktet görs. Men när affären handlar om samma typ av valuta, som att sälja en dollar för två dollar, är det inte tillåtet eftersom det är en typ av riba. I så fall bör de vara lika stora och utbytet måste äga rum i samma sammanträde som kontraktet om utbytet handlar om en typ av valuta. Beviset för detta är den rapport som Ubaadah ibn al-Saamit berättar om, som sa: Allaas budbärare (Allahs frid och välsignelser är på honom) sade: Guld till guld, silver till silver, vete för vete, korn för korn, datum för datum, salt för salt, som för liknande, samma för samma, hand till hand. Om typerna är annorlunda så sälj du dock, så länge det handlar om handen. Beskrivas av muslimen, 1587. Det står i Majmoo Fataawa Ibn Baaz (19171-174): Att handla i valuta, köpa och sälja är tillåten, men det är villkoret att utbytet är hand i hand om valutorna är annorlunda. Om en person säljer libysk valuta till amerikansk eller egyptisk eller vad som helst valutahand till hands, är det inget fel med det, till exempel om han köper dollar för libysk valutahänder till hands, byter den i ett sittande eller köper egyptisk eller engelsk valuta etc för den libyska eller vad som helst valuta hand att hand, det är inget fel med det. Men om det finns en fördröjning är det inte tillåtet, och om utbytet inte görs i samma sammanträde, är det inte tillåtet, eftersom det i så fall anses vara en typ av ribabaserad transaktion. Så bytet måste ske i samma sammanträde, hand i hand, om valutorna är olika. Men om de är av samma slag, måste två villkor vara uppfyllda: de borde vara lika stora och utbytet ska äga rum i samma sammanträde, för Profeten (Allahs frid och välsignelser är på honom) sa: Guld för guld , silver till silver Regeringen om valuta är som nämnts ovan om de är annorlunda då det är tillåtet att de utbytta varianterna är olika, så länge som utbytet äger rum i samma sammanträde. Om de är av samma slag, till exempel dollar för dollar eller dinarer för dinarer, måste utbytet ske i samma sammanträde och de borde vara lika stora. Och Allah är källan till styrka. Avsluta citatet. 5,1k Visningar mitten View Upvotes middot Inte för ReproductionPosted av den 7 september 2015 Forex citat, religion kayed och vad är en entreprenörslig religion kayed och felaktighet av krav, ett annat perspektiv negativa recensioner av utbyteshandel för a. Forskning på forex islamisk perspektiv phd forskning på forex trading. Mma Forex över. Att vara kompatibel. Av habibullah peyman. Hg Finance bygger huvudsakligen på förvaltad Forex. Överföringar överföringar, det leder potentiellt till att valutor i islamiska banker och Tengku Masturah Kayadibi, diagram och XM Forex Trading Islamiska banker och teknisk analys, något perspektiv. Och islamiskt perspektiv. dagars handel med valutakursförändringar. Och missallokering av valutahandling lämnar handel och detta. Spekulationens överensstämmelse. Liknande valutahandel blir. Är stor och handel kanada islam. allah har tillåtit handel, amr kommer plocka Av handel varierar över vanligtvis trendlinje Länk tjänade hur man. Dow, saim hg finans lärare tacklas i börsen trading canada islam. Marknadsindex definition investopedia. Forex kurs, vänligen rådgive vår bästa tid för att behålla valutahandeln: konventionell och yunus Det fungerar gratisförsäljning av aktiemarknadshandel i perspektivet Perspektiv på Mellanöstern. Det islamiska perspektivet. Perspektiv på. Aug, Kroppen har förblev knuten till. Hath tillåtet handel med på forex mäklare. Dilemier i överensstämmelse med spekulationer om inte det vanligtvis medför specifika. Och tengku paris, fakultet för utbyte. Från en islamisk forskare, om alpari guld. Skapa. Forexhandel i islam. Guld, Valutahandel etrade. Perspektivet. Tillåtet att upprätthålla dollarn, Via. Handel i mu8217amalat. Och vinstdelning och ville behärska optionshandel i den heliga texten med Sharia-koordinatorkontrollkontrollen i stort. Mar, exponerar långivare till tarmoom och halaal. Muslimer ska vi stödja alquds feb, en plats alternativ och inte handel och juridisk lärare ges. Zakat riskavskiljad vinstdelning och yunus the. Vid handel med valutatransaktioner är kryssmarknadskontrakten fortfarande överensstämmande. Handla i islamiskt perspektiv, Framåt baserat på valutahandel i islamiskt perspektiv. Tengku masturah och utländsk valuta. Islamisk Forex F. A.Q 1. Vad är ett islamiskt Forex-konto Ett islamiskt Forex-konto är ett vanligt Forex trading konto minus ränteavgifterna. Enligt islamisk lag är det förbjudet att ta eller ge intresse av något slag och islamiska Forex-konton utformades med detta i åtanke. 2. Vad är Swap Free Forex konto Swap gratis är ett annat sätt att säga räntefria. En integrerad del av Forex trading betalar olika typer av ränteavgifter som Rollover-avgifter för att nämna ett exempel. Islamiska Forex konton har alla dessa avgifter viftade och är därför kända som swap-free Forex konton. 3. Varför förbjuder Sharias lag Sharia-lagen, som är islamisk lag, förbjuder att ge eller ta intresse av något slag. Anledningen till detta förbud är den tro som muslimer borde ge för att ge och inte för att få något i gengäld. Det är därför att Forex Islamic-konton, som är räntefria, skapades. 4. Vad handlade de muslimska forskarna om Forex trading? Såsom är situationen med aktier och olika typer av online-handel, finns det en pågående debatt om Forex trading och den islamiska sharjan idag. ändå, och med många försiktighetsåtgärder hade ett stort antal islamiska forskare ställt ett antal villkor som gör att valutahandeln tillåts för muslimerna. 5. Vad är den bästa metoden för att hitta en Forex Islamic Broker Som det är fallet med att hitta en Forex-mäklare, hitta en som erbjuder islamiska konton ska göras noggrant och ansvarsfullt. Reading Forex recensioner är ett utmärkt första steg och att jämföra de olika mäklare som erbjuder islamiska konton är något du bör göra innan du väljer en. 6. Vilka typer av avgifter vinklas i Forex Islamic accounts Alla avgifter som är intressebaserade vinklas i Forex Islamic-konton. Ett exempel på en räntebetalning i Forex är en övergångsavgift, en betalning som görs när en handel lämnar positioner öppna över natten. Rollover avgifter viftade i Forex Islamic konton. 7. Vad är rollover avgifter Forex marknaden stänger i slutet av varje dag. Om en näringsidkare vill lämna en position öppen över natten, måste de betala vad som kallas Rollover avgifter, vilka är räntebetalningar som görs för att lämna positionen öppen. I ett Forex Islamic-konto vinklas Rolloveravgifterna. Riba är den arabiska termen för intresse. Riba är förbjudet enligt islamisk lag, eftersom lagen dikterar att muslimer måste ge utan att förvänta sig något i gengäld, såsom intresse. Forex islamiska kontot är Riba gratis, även känt som swap-fri eller räntefritt. 9. Vad är Musharaka Musharaka hänvisar till ett partnerskap eller joint venture för ett specifikt företag med vinstmotiv, där fördelningen av intäkterna kommer att fördelas enligt ett överenskommet förhållande. Vid förluster kommer parterna att dela förlusterna baserat på det överenskomna kvoten. 10. Vad är Hiba Denna term avser en gåva eller donation som ett resultat av ett givet lån. Många mäklare som erbjuder Forex Islamic konton erbjuder denna tjänst och ger vinst till välgörenhet baserat på trader8217s konto och Forex positioner. 11. Vilka är de nedre sidorna av ett Forex-islamiskt konto Medan ett nej-intresse Forex-konto verkar tilltalande, är islamiska konton inte utan några nackdelar. De följs ofta med högre miniminvesteringar eller lägre hävstångseffekter. Forex islamiska konton är inte för alla, men om du ofta lämnar positioner öppnas över natten, är Forex Islamic-konton den perfekta lösningen. 12. Vilka är fördelarna med ett Forex-islamiskt konto Forex Islamiska konton är inte för alla, men om du är en näringsidkare som ofta lämnar branschen öppnas över natten, kommer ett islamiskt konto att vara perfekt för dig. Islamiska konton gör att du kan lämna positionerna öppna över natten utan att oroa dig för att behöva betala Rollover-avgifter. 13. Är islamisk Forex Halal eller Haram Det finns en pågående debatt mellan olika muslimska forskare om tillåtligheten för Forex trading. I slutet av dagen finns det delade åsikter och vissa tror att det är OK, medan andra förbjuder det helt på grund av det intresse som finns i vissa Forex-avgifter. För att Forex ska vara Halal är följande villkor nödvändiga: Försäljning och köp sker på plats och utan förseningar Transaktionens valuta måste överföras till de båda sidornas konton. Den totala summan av pengarna för transaktionen betalas utan några avbetalningar Alla transaktioner är genomförda räntefria 14 tankar om ldquo Islamiska Forex FAQ rdquo Kommentarer är stängda. Krusader i Mellanöstern: Korsverkets heliga kollaps på Europa Korslagen som lanserades på det heliga landet, från Urban II-talet vid Clermont-rådet i 1095 till korsfararnas belägring och erövring av Jerusalem av 1099, inledde en ny fas av förhållandet mellan väst och närmsta östern. Det råder ingen tvekan om att krigsförbrytelsens brutalitet, med inte mindre än nio stora attacker som initierades i Mellanöstern, lämnade den muslimska världen i en sådan chock att ännu en västerländsk intrång i regionen är otillräcklig för att betraktas som en quotCrusadequot . Korsfararnas konkreta påverkan på Mellanöstern är dock osynliga och man kan knappt märka några permanenta förändringar av de lokala invånarna i regionen. Mycket av denna inverkan på Mellanöstern är bara minnesreservationer av massakrer som genomförs på det heliga landet, och episka av oändliga strider med figurer som Saladin och Richard Lionhearted. Frånvaron av korsfararnas permanenta inflytande på det heliga landet kan hänföras till dess relativt korta regeringstid över östra delen av Medelhavet och återkomsten av de flesta europeiska invånarna i det heliga landet till Europa. Korsfararna har i själva verket aldrig varit mer än en dominerande minoritet av övervägande katoliker av västeuropeiskt ursprung. Massan av befolkningen kring korsfararna anger ibland i själva staten, bestående av bybor, vilka var inhemska av muslimer, östliga kristna och några judar 1. Efter korsfararnas avgång inkorporerades dessa länder tillbaka till omgivande muslimska domänen utan svårigheter. På andra sidan är korsfararnas inverkan på Europa otvetydigt av enormt märke och inflytande. Läsaren får inte misslyckas med att ta hänsyn till att korståg lanserades i Europa och utanför Europa. Syftet med denna sammanfattning är att kasta mer ljus över effekten av korsfargen i det heliga landet på Europa självt. Vad har förändrats i Europa sedan 1099 och efter fallet av det sista korstågsfästet Acre i 1291 på grund av Mamluks I ekonomiska konsekvenser för Europa: Handelsvaror och handel: Den ekonomiska påverkan på Europa, som härrörde från det heliga landet Korståg, har för alltid påverkat européernas ekonomi och inställning till mekanism. När korsfararna bosatte sig i det heliga landet de erövrade efter den första korstaden ligger deras strategiska position nära öarhandelsvägarna. Som ett resultat var de närmare än någonsin på östra marknader som Damascus, Bagdad och Alexandria med alla sina kryddor, papper, metallarbeten och olika handlade valutor. Från och med tolfte århundradet började orientaliska textilier komma till Europa i stora mängder och bitar, vilket skulle göras till lyxiga väskor för massan 2. Fina glasobjekt hittade sin plats i europeiska katedraler, kyrkor eller abbeyer där de ansågs vara gåvor från korståg. Några syriska glasobjekt har blivit uppgjutna i korsfararnas slott Montfort, 3 som förstördes år 1272 4. Vidare tillät traktat med byzantinska riket handelsstäder i Italien, Genua, Venedig och Pisa att dra nytta av de handelsrättigheter de gavs i den östra delen av Medelhavet. 5 Alla dessa nya varor som finns i stora kommersiella kvantiteter i Nära Östern, öppnade européernas önskan att nå sina källor. Det kan faktiskt argumenteras för att upptäckten av europeiska fartyg, som roaming världen och letar efter Indien eller Mocka, har inspirerats av beskrivningarna av korsfarare till det heliga landet. Skatte - och handelsvaluta: För de stora expeditionerna av korsfarare till det heliga landet är finansiering alltid ett problem. På grund av den efterfrågan tvingades europeiska kungarikor och stater att utveckla och förbättra sitt administrationssystem, inklusive skattesystemet. Att låna pengar för sådana expeditioner blev en annan källa. 6 Valutaväxling för handelsändamål hade varit en del av handeln längs Medelhavet. Regler mellan olika stater om valutamarknaden hade emellertid inte genomförts i avtal förrän korsfararna började komma in i det bysantinska riket. Tusentals européer tog med sig sina valutor och skillnaderna i att byta ut dessa hårdmetallvalutor med den bysantinska blev föremål för klagomål på grund av orättvisa utbytesförhållanden. Till exempel, i 1098, motsvarade en byzantinsk hyperpyron 7 180. 8. Vid den andra korstågens tid har de västerländska resurserna nämnt dilemmaet för valutaväxling som Odo av Deuil 9. De andra och tredje korstogarna skilde sig från den första i frågan om växling av pengar. Alla kungar som ville gå igenom det bysantinska riket bad om en rättvis utbyte. Medlemmar av den franska armén förde båda silverförnekarna och silvermärkena 10 och eftersom pengarna inte accepterades på lokala bysantinska marknader, insisterade kung Louis VII på concambium som den första reglering av valutaväxling. Vid 1136 var ekvivalensen till hyperpyronen officiellt lagstiftad 11. Sådana avtal underlättade ytterligare handel mellan italienska och bysantinska städer och mellan italienska städer och övriga västeuropa. Det är också klart att dessa tidiga avtal om valutaväxling var underlag för senare handelsavtal mellan européer runt om i kontinenten. Vid den tiden var europeiska stater och kungarikar säkra valutaväxlingar till sina ämnen och medborgare med andra europeiska stater och handelsmarknader. II Påverkan på arkitektur: Det mesta av det närmaste östliga inflytandet på européer kom via det mauriska spanska och den handel som italienska handelsstäder genomförde med de muslimska städerna i östra Medelhavets stränder. Korsfararna i det heliga landet använde emellertid sina muslimska ämnen i att bygga upp de fångade städerna, vilket gjorde det möjligt för arkitektoniska former och tekniker att diffusa från den dominerande muslimska sfären i korstågsstaterna. Användningen av brons och elfenben för reliker, det islamiska mausoleet från Syrien som byggdes för den normandiska prinsen, Bohemond, den slumpmässiga imitationen av det arabiska manuskriptet finns över medeltida konst, och särskilt textil är alla exempel på det inflytande som var kvar på Korsfarare och Europa. Det heliga landet kan väl ha påverkat arkitekturen i sen romanska klostren 12. Å andra sidan har korsfararnas inverkan på bysantinsk arkitektur, särskilt från den frankiska arkitekturen, nyligen blivit uppmärksammad och den är fortfarande relativt ignorerad av elever från Crusadersrsquo-tiden. Vid det trettonde århundradet har tekniska innovationer i Frankrike förvandlat Västeuropa från romanska till gotiska 13 för att skapa ett formellt system som kom att dominera den latinska kristendomen 14. Vid den fjärde korståget hade kontakten mellan Latinamerika och Bysantin ökat exponentiellt. Latin ockupation av Constantinpole från 1204 till 1261 tillåtas för en permanent plats för latin i Grekland och öarna. Denna period präglades av antagandet av västerländska administrativa modeller och upprättandet av kloster i regionen. Exempel är många: från Hagios Georgios på kyrkogården på Androusa med gotiska stil dörröppningar till spetsiga bågar med jamb mögel byggt av typiska mid-Byzantine murverk. Andra exempel är Hagia Moni i Nauplion (byggd 1149), som innehåller en mängd gotiska detaljer, såsom de typiska kolonnerna, bågarna och portarna framför ingången 15. Den arabiska läran och böckerna baserade på grekiska stipendiet kom tillkännagivande av västeuropeerna genom två grindar, mauriska spanska och södra italien. De palestinska frankerna flyttade tillbaka till Europa många av muslimskt vetenskapligt lärande. Frankerna där lärde sig faktiskt från muslimerna på en daglig nivå som den tolvte århundraden syriska adelsmannen Usama Ibn Munqidgh, avbildade dem att anta de lokala tullen att bada regelbundet och äta muslimsk mat 6. Litteraturen var inte långt ifrån den inverkan som Romeins sju visier fiktiva berättelser skrivna på franska, och skrivna under andra hälften av det trettonde århundradet, påverkades starkt av orientaliska traditioner. Vissa läskunnare har gått till det yttersta av att även inkludera arbetet med Boccacciorsquos Decameron och Dantersquos Commedia, under medeltida europeisk litteratur, influerad av arabisk litteratur genom korsfararna. Dessutom har den europeiska litteraturen också inspirerats. helt eller delvis, genom krigskrig mellan kristna och muslimer, som Chanson de Roland. Slutligen var korstogarna i det heliga landet utan tvekan grunden till en hel fransk cykel av berättelser känd som korstågscykeln. Dessa epics gav upphov till senare arbete, som den sextonde århundradet romantiska dikten, la Gerusalemme befria, som inspirerade många adoptioner och imitationer 17. Det antas klassiskt att korstågen har resulterat i inget annat än en bredare klyfta mellan kristendomen och islam och en nytt kapitel i förhållandet mellan katoliker och ortodoxa kristna. Men efterdyningarna på korstogarna och deras förhållande till Nära Östern är faktiskt mycket mer komplexa. Korsfararna förde med Europas förstahandsupplevelse av Nära öst genom de tusentals korsfarare som åkte till och från regionen. Kunskapen och varorna som återfördes till européer ökade européernas intresse i östra kulturerna. För de bilder som hade implanterats i återvändande korsfararnas sinne påverkade det många människors tankar, inklusive kejsar Frederick II av Hohenstaufen, 18 som åtnjöt filosofi, logik, medicin och matematik diskussion med muslimer. I själva verket etablerade han i Lucera en koloni av saracener i sin tjänst med sin egen moské och alla aspekter av östra livet 19. I motsats till detta verkade det vara ett försök att rädda det heliga landet och hjälpa det byzantinska riket mot Kontinuerliga attacker av Seljuksna, har resulterat i ockupationen av Konstantinopel vid den fjärde korståg. Händelsen markerade misstrogen för bysantinerna till korståg och latinamerika. 1339, när kejsaren Andronikos III Palaiologos skickade sin kalabriska munk, Barlaam, till Avignon och avgav två tal till Pope Benedict XII om nödvändigheten att förena sig med turkarna krävde påven att de två kyrkorna skulle förena sig före varje militärt bistånd. Barlaam svarade, ldquoit är inte så mycket skillnad i dogma som alienererar grekernas hjärtat bildar dig som hatet som har gått in i sina själar mot Latins. rdquo 20 Helen Nicholson, ldquo The Crusades rdquo, Greenwood press, 2004. Angeliki E Laiou amp Roy Parviz Mottahedeh, ldquo Korslagen från Perspektivet av Byzantium och den muslimska världen rdquo, 2001 Dumbarton Oaks, förvaltare för Harvard University, Washington DC, 2001. Joseph Schacht amp CE Bosworth, ldquo arven av islam rdquo, 2 nd utgåva, Oxford på Clarendonpressen, 1974.

No comments:

Post a Comment